Mark Cridge – Guest Urban Critic 2023
NATIONAAL PARK CITY LONDON
Guest Urban CriticMark Cridge is de directeur van National Park City London, adviseur voor DemocracyNext en voormalig CEO van mySociety. In deze rollen daagt en onderzoekt Mark consequent de relatie tussen de fysieke omgeving en democratisering uit, met National Park City London als een van de belangrijkste voorbeelden.
In zijn lezing gaat Mark Cridge dieper in op waarom we dringend een nieuw verhaal nodig hebben. Een die ons voorstelt hoe we in de toekomst moeten leven, onze verbinding met de natuur herstelt en opnieuw definieert hoe we over onszelf denken: als consumenten of als burgers? Een nieuw verhaal is een visie op hoe we onze samenleving kunnen reorganiseren, waarbij National Park City London een van de belangrijkste voorbeelden is van het omarmen van zo’n nieuw verhaal.
Keynote-lezing door Mark Cridge op het Stadsmakerscongres 2023.
Profiel
Mark Cridge Mark is Executive Director of National Park City – a unique, long-term grassroots movement for everyone making their cities greener, healthier and wilder.
London became the world’s first National Park City in July 2019, launched with the support of the Mayor of London and 260 launch partners and organisations. Our 160 volunteer Rangers lead outdoor activities, nature engagement, climate actions, and health and wellbeing activities in their communities across the capital.
Mark was previously Chief Executive of the civic technology charity mySociety, and enjoyed a diverse career in digital communications and campaigning as COO of design consultancy BERG, a senior advisor at political campaigners Blue State Digital, and an elected volunteer on the national executive of the Green Party of England & Wales for five years.
Originally studying Architecture at Strathclyde University, he got his commercial start in 1996 working for a small web design agency in Birmingham before setting up glue London, the UK’s first digital advertising agency in 1999, going on to become global managing director of Isobar, following glue’s acquisition in 2005.